Office Depot Svenska AB söker Affärsområdeschef till vårt affärsområde Business Communication

Stockholm
Ansök senast 2021-08-28

En möjlighet att

Office Depot är en av världens största leverantörer av kontorsvaror där vi genom åren har utvecklat vårt erbjudande med fler tjänster såsom Business Communication som är ett samlingsnamn för; telefoni, dokumenthantering, IT tjänster, övervakning, videokonferensutrustning, bokningssystem och alla IT tillbehör. Med vårt unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är vi kontorets One Stop Shop vilket ger våra kunder ett enklare kontorsliv. Försäljningen i Sverige sker via vårt butiksnät, regionsäljare, webshop och kundcenter.

Nu söker vi någon som tillsammans med oss vill arbeta med ambitiösa tillväxtmål på en växande marknad. Du kommer ansvara för en viktig del av vår verksamhet. Vill du jobba med spännande arbetsuppgifter i ett av världens ledande kontorsvaruföretag? Är du vår nya stjärna som kan bidra till att vi når våra högt uppsatta mål i försäljning av Tjänster inom Business Communication till nya och befintliga kunder?

Då är Du den vi söker!

Om rollen

Office Depot Tjänster är inne i en stor tillväxtfas där vi nu söker en Affärsområdeschef med ansvar för att utveckla vår affär och att ta Business Communication försäljningen till nästa nivå.

 

I rollen som Affärsområdeschef Business Communication hos oss kommer du att ansvara för erbjudandet, försäljningsmål, intäkter och marginalfokus för ökad lönsamhet inom ditt tjänsteområde. Du arbetar nära vår B2B säljkår som rådgivare och sakkunnig inom området Business Communication. Du har direktkontakt och ägandeskap för dina affärer med kunder för att säkerställa kvaliteten i leveransen.

Våra kunder är allt från mindre företag med några få anställda, till stora bolag – där vårt erbjudande blir en strategisk del i företagets marknadsföringsstrategi. Du är en person som har kunskap inom området eller närliggande produktområden.

 

Du har en bra förståelse för helheten i leveransen, hur vi kan hjälpa kunden och ge rekommendationer/konsultation för bättre framtida lösningar. För att kunna erbjuda kunden en helhetslösning, behöver du ha viss projektledarförmåga. I din roll som Affärsområdeschef följer du löpande upp utfall och resultat. Det är viktigt att du har ordning och reda på dina uppdrag och att du är mycket strukturerad i ditt planeringsarbete.

Du kommer ingå i ett centralt team av Affärsområdeschefer, Försäljningschefer och Säljspecialister.

Arbetsuppgifter

·       Affärsutveckling och ägandeskap av Tjänsteområdet Business Communication

·       Kundansvar

·       Leverantörsavtal inom Tjänsteområdet Business Communication

·       Offertarbete och koordinering av större projekt

·       Daglig kontakt med kunder, säljare och leverantörer

·       Bevaka marknadstrender

·       Följa upp försäljning utifrån målsättningar

·       Säljstödjande aktiviteter – utbildning butik/säljkår

Om dig:

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete inom IT tjänster/produkter, eller närliggande. Du är van vid att leda projekt och att utveckla och genomföra försäljningsprocesser för att kostnadseffektivisera kundernas Tjänsteinköp. En känsla för marknadsföring och förståelse för hur man bygger varumärken är också meriterande.

Vi vill att du har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot projektledning och försäljning.

Du behöver även ha goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemen Lawson M3, Superoffice och QlickView/Qlicksense.

Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.

För att göra succé i detta jobb behöver du vara orädd, van med att skapa nya relationer, ha en hög aktivitetsnivå, vara en god lyssnare och bra förhandlare. Du kommer att möta erfarna inköpare men även diskutera profilprodukter med små bolag som precis har börjat använda profiltjänster i sin marknadsföring. Båda kunderna och affärerna är lika viktiga för oss oavsett storlek. Det är där vår expertis och professionalism kommer in.

Vi söker dig som är en lagspelare, är trygg i dig själv och är en förtroendeskapare. Vi ser gärna att du har varit framgångsrik inom IT produkter/tjänsteförsäljning.

Vårt erbjudande:

Du erbjuds en plats i en flexibel och prestigelös organisation, som präglas av en stark teamkänsla och högt engagemang – där din kompetens kommer att göra skillnad. Vi befinner oss just nu i en spännande förändringsresa och det är därför viktigt att du trivs i en föränderlig miljö där det ständigt händer nya saker! Vi lever och lär att vår personliga service till kunden är det mervärde som gör oss till det självklara valet av leverantör och samarbetspartner, när vi gör ditt kontorsliv enklare!

Övrigt

Tjänsten är på heltid och är placerad på Office Depots huvudkontor i Solna (Stockholm).

Frågor och ansökan

Vid frågor om tjänsten går det bra att vända sig till Helene Almberg 0768 24 51 00, eller via mail helene.almberg@officedepot.se (Obervera att vi inte tar emot ansökningar via mail)

Beskriv i din ansökan vad du anser är viktigt inom Tjänsteförsäljning och hur du som person och genom tidigare erfarenheter lyckats skapa framgång att vinna nya kunder.

Intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsten kan vara tillsatt innan sista ansökningsdag, så välkommen med din ansökan redan idag men dock senast 28 Augusti 2021

Välkommen med din ansökan om du är intresserad att vara en central del av vår framgång! 

Kontaktperson

Helene Almberg

helene.almberg@officedepot.se

0768245100

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Släpp dina dokument här eller klicka
Minst ett bifogat dokument är inte giltigt
    Filerna får inte överstiga 10 MB
    Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
    Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

     

    5 %